Barisan Nasional prihatin terhadap golongan kurang bernasib baik.  

Posted by ilun olak

Barisan Nasional komited untuk mengurangkan kadar kemiskinan dan menyediakan bantuan kepada golongan kurang bernasib baik di negara ini.buktinya kerajaan Barisan Nasional sentiasa memberikan keutamaan bagi mengurangkan kadar kemiskinan di sarawak.jika dirujuk pada tahun 1985,kadar kemiskinan adalah 31.9%.dan hari ini,kadar kemiskinan di sarawak telah menurun iaitu kepada 5.3%.jadi ini merupakan bukti yang kukuh kerajaan BN telah melakukan banyak usaha dalam menyediakan bantuan kepada rakyat.

kerajaan BN akan meneruskan usaha untuk mengurangkan kadar kemiskinan di sarawak dan menghulurkan bantuan kepada golongan miskin dan kurang bernasib baik melaui program berikut:

  1. Program Bantuan Rumah(PBR) di bawah bidang keberhasilan utama negara (NKRA),kerajaan komited untuk membina sejumlah 16500 buah rumah untuk golongan miskin tegar bagi tempoh 3 tahun mulai 2010.
  2. kerajaan barisan nasional persekutuan dan negeri bekerjasama bergandingan untuk membantu golongan miskin menjana pendapatan dan meningkatkan taraf kehidupan mereka melalui perlaksanaan program NKRA IAZAM.
  3. kerajaan BN sarawak menyediakan bantuan kepada golongan miskin,ibu tunggal dan golongan kurang upaya melalui pelbagai program kebajikan yang berterusan.jadi inila

This entry was posted on 07:47 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments