Pesanan penting untuk rakyat belaga.  

Posted by ilun olak

Sekali lagi MapiaBelaga mengingatkan semua rakyat Belaga supaya jangan sesekali terpengaruh oleh pakatan rakyat terutamanya PKR.
PKR merupakan parti yang bermasalah.Mereka telah dimaki hamun oleh rakyat semenanjung kerana tabiat mereka yang suka menipu dan mungkir janji.Sekarang mereka melebarkan sayap ke bumi kenyalang untuk mengelirukan rakyat.Politik tidak sihat yang mereka amalkan di tanah persekutuan itulah yang diguna pakai di sarawak sekarang untuk memancing undi.

ANDA LIHAT JANJI MEREKA KEPADA RAKYAT SARAWAK

Muafakat baru apa??
betulkan muafakat antara ahli parti kamu sendiri dulu.jangan sampai ramai sangat orang hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan.jangan fikir pasal muafakat baru tapi selesaikan yang lama dulu.

Kerajaan baru??
Tentang kerajaan baru,lupakan dulu dan betulkan kepimpinan kamu di kelantan dan penang dulu dan banyak lagi.

Sarawak baru?
Sarawak sentiasa membangun di bawah pimpinan BN.so PKR tolong perbaharui kelantan dan penang dulu yang semakin mundur di bawah pimpinan kamu.jangan fikir pasal sarawak yang besar sedangkan kelantan dan penang yang kecil saja PKR tak dapat perbaharui.,malah semakin mundur dan menjadi negeri yang miskin.

Nak kembalikan hak tanah?
Nak kembalikan hak tanah?haha...lucu..nak kembalikan ke?@nak makan tanah sarawak?tak payah cakap besar PKR.kembalikan tanah orang asli yang kamu rampas di kelantan tu dulu..tak baik macam tu..dah la sapu tanah orang..pampasan pun tak beri..samseng ke?

Pentadbiran kerajaan C.A.T?
Kalau betul macam ni cara PKR mentadbir..kenapa rakyat kelantan semakin miskin??kenapa ramai ahli yang keluar dari PKR??kenapa Pakatan rakyat sering bergaduh sesama sendiri sampai berebut kerusi undi.macam tu ke cara pentadbiran kerajaan CAT tu??..indah khabar dari rupa....

Tabung basmi kemiskinan 1 million?
Beri dulu dengan golongan orang miskin di kelantan dan penang.PKR dah lama memimpin negeri itu kenapa belum bagi lagi kat golongan miskin di situ.tak payah 1 million la.beri 1 juta dah cukup untuk mereka beli canvas sebagai pelindung tempat tidur.PKR jangan cakap besar sangat tengok...10sen pun tak bagi..dekat sarawak ni tak perlu la dulu sebab kami masih ada tempat tidur yang agak selesa kerana dibantu oleh Kerajaan BN.

Ni rakyat golongan miskin di kelantan.kenapa tak bagi bantuan 1 million tu kat mereka.dah berapa lama PKR bertapak kat situ?
Kebebasan beragama?
haha...dekat mulut sahaja..opps!!!

Bantuan warga emas?
amboi...PKR jangan la banyak sangat menipu.tak baik menipu warga emas tau...Buruk akibatnya.kalu rasa tak mampu jangan berjanji..Buktikan semua ni kat Kelantan dan Penang dulu..baru la rakyat sarawak boleh percaya..ni dah berpuluh-puluh tahun memimpin kat situ mana janjimu kepada mereka PKR??jawab!!!!!!

Cukuplah...makin banyak janji dimungkiri  makin banyak akibatnya..Nanti banyak sangat kutukan menimpa diri..tengok la PKR sekarang..macam-macam masalah timbul.liwat apa semua.layan pelacur la..jam omega la..DNa la..PKR bermasalah.busy dengan masalah peribadi belum lagi hal rakyat.macam si Anwar nak jadi Perdana menteri,nanti liwat orang then masuk penjara..mesti kita malu perdana menteri kita masuk penjara sebab liwat orang...hahaha...
cukup la setakat itu...so apa-apa pun kita rakyat sarawak harus tetap kekal bersama BN.BN merupakan parti terbaik.kita aman hidup di bawah pimpinan BN.walaupun kita di sarawak ni berbilang bangsa namun oleh kerana kepimpinan BN yang menghormati rakyat dan adat setiap kaum.maka kita dapat hidup sebumbung tanpa masalah.

This entry was posted on 14:45 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments